Det er muligt at benytte Elling Sognegård, Strandby Kirkecenter eller Jerup Præstegård til kirkelige arrangementer. Reservationen skal foretages i god tid.
Elling Sognegård
Tuenvej 10a, Elling, 9900 Frederikshavn
Kontakt: Bodil Sørensen Tlf. 22 93 44 37
Strandby Kirkecenter
Strandvej 67
9970 Strandby
Kontakt: Tlf. 29 66 36 66
Jerup Præstegård
Skagensvej 435
9981 Jerup
Kontakt: René Gerrick Tlf. 28 36 09 26
Prisliste for Elling Sognegård og Strandby Kirkecenter
Kaffe og kage ved sognearrangementer: 20 kr.
Kirkefrokost / Messy Church - voksen: 30 kr.
Kirkefrokost / Messy Church - barn: gratis
Sodavand ved kirkefrokost: 10 kr.
Leje af lokaler (folkekirkelige foreninger): gratis
Leje af lokaler (ikke folkekirkelige lokale foreninger): 600 kr.
Leje lokaler ved bryllupsreception / mindesammenkomst: 2500 kr. (Uden betjening og fortæring medbragt)
Kaffe, sukker / mælk i forbindelse med leje af lokale 12 kr. pr. pers.
Leje, inkl. boller med smør ELLER kringle: 85 kr. pr. pers.
Leje, inkl. boller med smør + kringle: 95 kr. pr. pers.
Leje, inkl. boller med smør + hvid lagkage: 110 kr. pr. pers.
Leje, inkl. bordddækning, kaffe, servering, oprydning: 35 kr. pr. pers.
Leje, inkl. kaffe + småkager, chokolade. 55 kr. pr. pers.
Kaffe ved rundvisning / udflugt, kringle + småkager: 45 kr. pr. pers.
Regulativ for Strandby Kirkecenter og Elling Sognegård
Menighedsrådet har det overordnede ansvar
- Elling/Strandby Menighedsråd har det overordnede ansvar og træffer beslutninger om rammerne for brug af lokalerne samt drift og udlån af disse.
- Der er ansat en servicemedarbejder til at varetage den daglige drift.
Servicemedarbejderens ansvar
- Servicemedarbejderen fører dagligt tilsyn med lokaler, inventar og det tekniske udstyr.
- Servicemedarbejderen står for rengøring af lokalerne.
- Servicemedarbejderen koordinerer lokalereservationerne.
- Servicemedarbejderen er som udgangspunkt til stede ved de folkekirkelige arrangementer.
- Servicemedarbejder i Elling
- Servicemedarbejder i Strandby
Lokalernes anvendelse
- Lokalerne er primært til rådighed for møder arrangeret af menighedsråd og/eller præster, til konfirmationsundervisninger, korøvelser samt møder og sociale arrangementer.
- Lokalerne er tillige til rådighed for folkekirkeligt arbejde i sognet og kan i øvrigt benyttes til andre kirkelige og kulturelle arrangementer samt folkeoplysning. Skriftlig ansøgning kan forlanges forelagt til menighedsrådets godkendelse.
- Lokalerne må ikke anvendes til politiske og erhvervsmæssige møder, familiefester og andre private formål, eller i øvrigt til formål, der er uforenelig med bygningens karakter og baggrund. I tvivlstilfælde forespørges menighedsrådet.
- Lokalerne kan lejes til begravelseskaffe og bryllupsreceptioner. Priser for leje, kaffe og kage fremgår af den til enhver tid gældende prisliste.
- Al specialudsmykning i kirke og Kirkecenteret/Sognegården er for egen regning.
- Ved hvert arrangement orienteres servicemedarbejderen om hvem der er ansvarlig.
Den ansvarlige
- Den ansvarlige sørger for at instrukser og regulativ følges.
- Den ansvarlige sørger for oprydning, aflåsning samt aflevering af nøgle – alt ifølge aftale med servicemedarbejderen.
Husordenen
- Øl, vin og alkohol må kun drikkes efter nærmere aftale med servicemedarbejderen.
- Foldedøren må kun betjenes af servicemedarbejderen.
- AV-midler, opvaskemaskine, stor kaffemaskine og andet teknisk udstyr må kun benyttes efter forudgående aftale med servicemedarbejderen.
- Der må kun benyttes de fælles faciliteter og det/de lokaler som udtrykkelig er stillet til rådighed for arrangementet. Udvis hensyn til eventuelle andre arrangementer i bygningen.
Oprydning
- Der ryddes op i de anvendte lokaler, bordene tørres af og gulvene fejes.
- Lokalerne efterlades med samme bord- og stilleopstilling, som de blev modtaget.
- Der ryddes op i køkkenet og brugt porcelæn vaskes op og sættes på plads.
- Skrald samles i affaldsstativ og tømmes i affaldscontainer udenfor.
- Evt. skader eller konstaterede mangler ved bygning og inventar skal straks meddeles servicemedarbejderen.
Aflåsning
- Vinduer og udvendige døre skal lukkes/låses helt efter arrangementets afslutning.
- Ethvert arrangement skal være afsluttet, så dørene kan låses senest kl. 23.00.